Mezinárodní setkání českých, rakouských a německých partnerů, pořádané v Praze Nadací Partnerství ve spolupráci s MHMP, řešilo cyklistické propojení mezi důležitými evropskými metropolemi Kodaní, Berlínem a Vídní.
Celkem má cyklokoridor s délkou cca 1.500 km využít především stávajících evropských a národních dálkových cyklotras EuroVelo 4, 7 a 13, cyklostezku Odra – Nisa v Německu a Česku, Greenway Jizera, Greenways Praha Vídeň. Tématem jednání zástupců turistických destinačních organizací z Dolního Rakouska, Meklenburska-Pomořanska, Saska, Brandenburska a Česka bylo napojení jednotlivých cyklotras do jednoho celku.
„Česko může z podobného koridoru jen získat, podobně jako v železniční či silniční dopravě je naše země nejen důležitou cykloturistickou cílovou destinací, ale i tranzitní zemí pro vyspělé cyklistické destinace jako Německo, Dánsko a Rakousko, proto jsme iniciativu naši sousedů a partnerů uvítali. Zatímco např. v železniční dopravě dnes ČR ztrácí pozici tranzitní země díky pomalému spojení či rušení nočních vlaků na relaci Vídeň – Berlín, s plánovaným cyklokoridorem chceme zůstat propojkou mezi těmito destinacemi,“ říká Daniel Mourek z Nadace Partnerství, člen EuroVelo councilu Evropské cyklistické federace.
Jedním z cílů plánovaného propojení je i využití zatím méně frekventovaných cyklotras v ČR, které patří ale např. u našich sousedů k TOP 10 nejoblíbenějším cyklotrasám, jako je cyklostezka Odra – Nisa nebo Greenway Jizera v Libereckém a Středočeském kraji s propojkou až do Prahy.
Součástí cyklokoridoru se má stát i nejstarší dálkové cyklotrasa u nás, Greenways Praha – Vídeň, která byla jako první dálkové cyklotrasa proznačena již před více než 20 lety (1996).
„Během naší spolupráce s centrálou cestovního ruchu Meklenburska-Pomořanska a s českými partnery se snažíme o rozšíření cykloturistického produktu Kodaň – Berlín o Prahu a Vídeň a o propojení s dolnorakouským systémem dálkových cyklotras. V případě největší spolkové země Rakouska půjde i o zapojení nejznámější dálkové cyklotrasy v Dolním Rakousku – Dunajské stezky (EuroVelo 6) a česko-rakouské evropské trasy EuroVelo 13 – Stezky Železné opony,“ doplňuje Prof. Christoph Madl, MAS, ředitel dolnorakouské centrály cestovního ruchu Niederösterreich-Werbung.
Cyklokoridor Kodaň – Berlín – Praha – Vídeň by měl nabídnout i konkrétní cykloturistické produkty šité na míru jednotlivým cílovým skupinám a jednotný marketing.
Zdroj: http://www.cyklonovinky.cz/Clanky/Mezinarodni-cyklokoridor-ma-propojit-Prahu-s-Vidni.aspx